Etik Politikamız

1. Amaç


Bu politika Hyundai Assan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin (Kısaca HAOS) temel etik politikası hakkında HAOS çalışanlarını ve ilişki içinde olduğu tüm kişi, kurum ve kuruluşları bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

2. Kapsam


HAOS yönetim kurulu üyelerinin, yöneticilerinin ve çalışanlarının tüm iş, eylem ve işlemleri bu politikanın kapsamı içindedir. HAOS bünyesindeki yöneticiler ve çalışanlar, kanunlara uymalı ve görevlerini Etik Politikası uyarınca yerine getirmelidir. Ayrıca, HAOS ile sözleşmeye dayalı ilişkileri olan tüm paydaşlar, bu Etik Politikası’nın içeriğine ve ruhuna saygı göstermelidir. Bu belgenin kapsamına giren tüm HAOS çalışanları, Etik Politikası’na rehberlik eden yönetmelik, politika ve kurallara uygun olarak görevlerini yerine getirecektir. Bu Etik Politikası ile ilgili düzenlemelerin, politikaların ve kuralların kanunlarla farklılık gösterdiği durumlarda, kanunlar geçerli olacaktır.

3. Hyundai’nin Temel Değerleri


Hyundai, kurumsal felsefesinin bir parçası olarak beş temel değer belirler. Tüm çalışanların, organizasyondaki temel değerlere uyması beklenmektedir;

Müşteri

Sahip olduğumuz tüm değerlerle kaliteli ve kusursuz hizmeti sunarak müşteri odaklı bir kurum kültürünü destekliyoruz. Tüm müşterilerimizi Hyundai ailesinin bir parçası olarak görüyoruz.

Rekabet

Şikayet etmeyi reddediyoruz. Daha büyük bir rekabet için her fırsatı değerlendiriyor ve tutkuyla hedeflerimize ulaşmaya çalışıyoruz. Çok daha rekabetçi otomobil ve hizmetler sunabilmek için var gücümüzle çabalıyoruz.

İşbirliği

Şirket içerisinde ve iş ortaklarımızla karşılıklı iletişim ve iş birliğine dayanan bir “birliktelik” duygusuyla sinerji yaratıyoruz.

İnsan

Kurumumuzun geleceğinin, çalışanlarımızın yetenekleriyle şekilleneceğine inanıyoruz. Çalışanlarının yeteneklerine saygılı bir kurum kültürü oluşturmanın, onların potansiyellerini geliştirmelerine yardımcı olacağına da inanıyoruz.

Küresellik

Kültürlerin ve geleneklerin çeşitliliğine saygı duyuyor, yaptığımız işte dünyanın en iyisi olmayı hedefliyoruz. Saygın ve küresel bir kurumsal şirket olmak için var gücümüzle çalışıyoruz.

4. HAOS Etik Politikaları

4. 1. Çalışanlar İçin Etik

HAOS çalışanları görevlerini açık ve şeffaf standartlara göre yerine getirmekle sorumludur;

  • HAOS, paydaşlarına parasal veya parasal olmayan herhangi bir şekilde, yasa dışı olan veya etik olmayan menfaat edinmeyi ve rüşvet almayı, bunları sağlamayı veya taahhüt etmeyi yasaklar.
  • HAOS, yöneticiler, çalışanlar ve paydaşlar arasında şirket içi ve dışı uygunsuz talepleri yasaklar. HAOS çalışanları görevi kötüye kullanarak şahsi menfaat sağlayacak hareketlerden kaçınırlar.
  • HAOS, çıkar çatışmasını (çalışanlarının görevlerini yerine getirirken tarafsızlıklarını etkileyecek, maddi olan ya da olmayan her türlü şahsi menfaat) yasaklar. Çalışanlar; aile, arkadaş veya müşteriler dahil olmak üzere hiçbir şekilde menfaat sağlayan iş ilişkisinde bulunamaz.
  • HAOS çalışanları çalışma sırasında doğrudan veya dolaylı olarak elde edilen şirket içi bilgileri ve sırları şirket dışına sızdırmazlar.
  • HAOS çalışanları bilgileri gizleyerek veya tahrif ederek yanıltıcı belgeler oluşturmaz, raporlamaz ve iç veya dış paydaşlarla paylaşmazlar.
  • HAOS çalışanları istihdam süresince sorumluluklarını her zaman yerine getirmek için ellerinden geleni yapar ve şirket varlıklarını ve imkanlarını sadece görevlerini yerine getirmek için kullanırlar. Ayrıca kendisine veya başkasına zarar verebilecek maddeleri (yasa dışı ilaç, alkol, uyuşturucu, kumar vb.) iş süresince kullanmazlar.
  • HAOS çalışanları, hediye politikasında belirtilen durumların dışında hediye kabul etmezler/vermezler ve iş ve kültürel gereklilik olarak yapılan hediyeleşmelerde kendilerine ve başkalarına çıkar sağlamazlar.

4.2. Çalışanlara Saygı

HAOS çalışanlarına adil çalışma koşulları ve güvenli çalışma ortamları sağlayarak, çalışanlarının kişilik halkarına saygı gösterir;

  • HAOS, çalışanlarına bağımsız bireyler olarak saygı duyar ve evrensel insan haklarını uygular.
  • HAOS, tüm çalışanlarına karşı milliyet, doğum yeri, ırk, cinsiyet, yaş, kültür, din, engellilik, eğitim, siyasi görüş, kişisel zevkler veya diğer faktörlere dayalı ayrımcılık yapmaz ve bu gibi ayrımcılıkları yasaklar.
  • HAOS, tüm çalışanlarına eğitim ve gelişim için eşit fırsatlar sunar, çalışanları performansa dayalı olarak adil bir şekilde değerlendirir ve ücret adaletini sağlar.
  • HAOS, sözlü, cinsel, zihinsel veya fiziksel taciz, baskı, bedensel ceza, dışlama ve tehdit gibi insan onuruna hakaret veya zarar verebilecek her türlü etkinliği yasaklar.
  • HAOS, çalışanlar için iş-yaşam dengesini destekleyen bir çalışma ortamı sağlamaya çalışır.
  • HAOS, çalışanların sosyal ilişkilerini, saygınlığını ve kariyerini etkileyebilecek her türlü psikolojik şiddeti (Mobbing) yasaklar.
  • HAOS, çalışanların güvenliğini ve refahını sağlamak ve çalışma ortamlarını iş kazalarından, yaralanmalardan, afetlerden, hastalıklardan ve salgınlardan korumak için gerekli önlemleri alır ve uygular.

4.3. Müşteri için Etik

HAOS, sağladığı ürün veya hizmeti en kaliteli standartlar çerçevesinde, müşteriye sunmayı hedefler;

  • HAOS, sunduğu ürün ve hizmetlerde kaliteyi önceliklendirir ve kalite standartlarını düşürecek hiçbir faaliyette bulunmaz.
  • HAOS, ürün ve hizmetlerin güvenliğini ve kalitesini sağlamak için uygun önlemleri alır. Üründe oluşabilecek zarar ve riskleri önlemek için gerekli her türlü bilgiyi müşterilere sağlamayı taahhüt eder.
  • HAOS, müşterilerine ürün ve hizmetleriyle ilgili doğru ve faydalı bilgiler sağlayarak müşterilerin bilinçli kararlar vermelerine yardımcı olur, sahte veya abartılı bilgiler vererek onları yanlış yönlendirmez.
  • HAOS, müşterilerin ürün ve hizmetler hakkındaki geri bildirimlerini dinler ve makul istek ve önerileri kabul eder.
  • HAOS, müşterilerin kişisel bilgilerini korumak için geçerli yasalara ve düzenlemelere uyar ve veri gizliliğini ihlal edecek faaliyetlerde bulunmaz.

4.4. Rekabet Etiği

HAOS piyasada adil bir şekilde rekabet eder ve sözleşme ilişkisi içinde olduğu taraflarla etik bir şekilde iş yapar;

  • HAOS, piyasa hakimiyetini veya ticaret pozisyonunu kötüye kullanmak gibi adil rekabeti bozacak faaliyetlerde bulunmaz.
  • HAOS, diğer firmalarla ortak olarak ürün ve hizmetlerin fiyatları ve şartları açısından adil rekabeti kısıtlayacak faaliyetlerde bulunmaz.
  • HAOS rakiplerden, ortaklardan veya diğer kuruluşlardan uygunsuz şekilde bilgi almaz ve bu bilgileri kullanmaz veya ifşa etmez.
  • HAOS, kendisi ile sözleşme ilişkisi içinde olan tedarikçilerin ticari sırlarını korur ve diğer şirketlerin veya bireylerin fikri mülkiyet haklarını ihlal etmez.
  • HAOS, yurt içindeki ve ticari faaliyetlerinin olduğu ülkelerdeki vergi yükümlülüklerine şeffaf bir biçimde uyar. Vergi kanunlarına saygı gösterir ve meşru vergi yükümlülüklerinden kaçınmaz.
  • HAOS, tedarikçi ve bayileriyle adil ve karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler arar ve haksız rekabete girmez.

4.5. Toplum İçin Etik

HAOS, toplumun bir üyesi olarak sosyal ve çevresel sorumluluklarını yerine getirerek sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunur;

  • HAOS, çevresel ve sosyal sorunları azaltmak ya da sona erdirmek amacıyla, sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle ilgili sorumluluklarını yerine getirmeye çalışır.
  • HAOS üretim ve diğer faaliyetlerinden kaynaklanan, çevre üzerindeki olumsuz etkileri en aza indirmek için sorumlu eylemler gerçekleştirmeyi taahhüt eder. Ayrıca enerji tasarrufu konusunda da çalışmalar yapar.
  • HAOS, hayır amaçlı bağışlara ve sponsorluklara adil bir şekilde katkı sunar ve siyasi nitelikteki bağış ve sponsorlukları yasaklar.

5. Etik Yönetim Sistemi

  • Yöneticinin Sorumluluğu: Bu politikaya uyumu sağlamaktan sorumlu olan yöneticiler, bu politikanın uygulanmasında tüm ilgili çalışanları ve paydaşları desteklemeyi ve yönetmeyi taahhüt ederler. 
  • Yönetişim ve Raporlama: Bu politikanın uygulayıcıları, etik riskleri önlemek ve durum tespiti yapmak için uygun organizasyon ve raporlama sistemleri kurar ve bu konudaki rol ve sorumlulukları açıkça belirlerler. 
  • İzleme ve Durum Tespiti: Bu politikanın uygulayıcıları, etik riskleri düzenli olarak izler ve bu riskleri gözden geçirmek için programlar oluştururlar. 
  • İç Kontrol: Bu politikanın uygulayıcıları, günün 24 saati dahili ve harici olarak erişilebilen bir raporlama sistemi geliştirir ve düzenli denetim gibi uygun iç kontrol sistemlerini oluştururlar.
  • Uygunsuzluk Bildiriminde Bulunan Kişinin Korunması: Bu politikanın uygulayıcıları, bildiride bulunan kişinin kimliğini korur ve onları kötü muamele ve ayrımcılıktan korumak için gerekli tüm önlemleri alırlar.
  • Gözden Geçirme: Bu politika düzenli olarak gözden geçirilir ve güncellenir. 
  • Eğitim: Bu politikanın uygulayıcıları, uygulama konusunda çalışanlar için uygun etik eğitimini sağlarlar. 
  • İhlale Karşı Tedbirler: Bu politikanın uygulayıcıları, ihlal durumunda, iç düzenlemelere uygun olarak gerekli önlemleri ivedilikle alırlar. 

6. Etik Yönetişim Yapısı



 

Image



 

7. Etik Uygunsuzluk Bildirim Kanalları

Uygunsuzluklar HAOS etik bildirim internet sitesindeki form doldurularak ya da etik e-posta adresi aracılığıyla bildirilebilir

Uygunsuzluk Bildirimi Sayfası

E-posta adresi : e t i k @ h y u n d a i a s s a n . c o m . t r 

Etik uygunsuzluk bildirimi yapmak için