Hyundai Motor Grup Vizyonu
Mücadele ve Büyümenin Tarihi
Sınırsız Sorumluluk Duygusu
Olasılıkların farkına varma
İnsanlığa Saygı
Hyundai Grubu’nun hikayesi Kore'nin küçük bir şehri olan Asan'da bir hayal olarak başlamıştır. Geleceğini şekillendirirken başta kendi ülkesinde, devamında ulaştığı her yerde değer yaratmayı kendine ilke edinmiş Chung Juyung, özverili takım çalışmasıyla Hyundai'yi tarihe kazandırmıştır. "Daha iyisine duyulan tutku” yu motivasyon kaynağı olarak gösteren Chung “Ezberi bozduğunda hiç bir şey imkansız değildir” sözüyle hayalinin başarıya dönüşmesini özetlemiştir.
Başarı Hikayesinin Başlangıcı - Bölüm I
Bir çiftçi çocuğu nasıl küresel bir şirket kurdu.
Hyundai'nin kurucusu Chung Ju-yung, şu anda Kuzey Kore'de bulunan küçük Asan köyünde doğdu. Yedi çocuğun en büyüğü olarak, erken yaşta kardeşleri için sorumluluk almak zorunda kaldı ve genellikle günde 15 ila 16 saat boyunca aile çiftliğinde babasıyla çalıştı.
“Çok çalışmamıza rağmen, sık sık yiyecek bir şeyimiz yoktu” diyerek o günleri yadeden Chung bir iyimserdi. Sürekli olarak köyünden şehire kaçarak yeni fırsatlar arıyordu.
Babası her zaman kaçak oğlunu bulmayı ve onu çiftliğe geri getirmeyi başarsa da, Chung Ju-yung asla pes etmedi ve birkaç başarısız denemeden sonra amacına ulaştı. Sadece üç yıl içinde, pirinç işletmesi için kuryelikten, başarılı mağazanın sahibine ve yöneticisine doğru yol aldı.
II. Dünya Savaşı'nın başlaması sonrası işi zarar gördü. Ancak sürekli iyileştirme arzusu kesintisiz kaldı. Araçların rakiplerinin beş kat daha hızlı tamir edildiği bir otomobil tamirhanesi açtı, kısa sürede tamirhaneyi büyüterek farklı iş kollarında uzmanlaşmaya başladı.
Bölüm II:
İleriye Doğru.
Bir ülkenin sıkıntılı dönemlerini yeniden inşa etme cesareti.
"Kore'nin yeniden inşasına yardım etmek istedim, böylece çocuklarım daha iyi bir hayata sahip olabilir. "- Chung Ju-yung
Bir ülkenin sıkıntılı dönemlerini yeniden inşa etme cesareti
Chung Ju-yung yeniden inşa etme vizyonuna "Modern zamanlar" anlamına gelen Hyundai ismini Verdi. 1950'lerde Kore'de yaşanan savaşın yaşattığı yıkımın ardından yeni şirketiyle beraber ilk görevi olan Goryeong Köprüsü’nü hiç eğitim almamasına rağmen başarıyla tamamlandı.
Hyundai, Güney Kore'nin yol altyapısının yapımı için görevlendirildi. Daha sonra ilk orijinal Güney Koreli otomobil olan Hyundai Pony ile de kendi yaptığı yolları kendi araçlarıyla keyfini sürme başarısına erişti.
Sonraki meydan okuması Soyang barajının inşasıyla oldu. Baraj, Hyundai'nin kalıcı temelinin bir sembolü olarak bugün hala hizmetini sürdürmektedir .
Bölüm III:
"Denedinmi?"
Bir kaplumbağa yatırımcı komitesini nasıl ikna etti?
Hyundai inşaat sektöründe kendini ispat etmiş; Kore karayolu altyapısının çoğunu başarıyla tamamlamıştı. Ancak Chung yurtdışı ticaretini genişleterek ülkeyi dünyaya açmak istedi. Bunun için gemi inşa etmekten daha iyi bir fikir mi olurdu?
Ancak Kore'de daha önce hiç bir yük gemisi yapılmamıştı. Kendisine inanmayanlara "Henüz denemediyseniz imkansız olup olmadığını nasıl bilebilirsiniz?" dedi ve görünüşte gerçekçi olmayan hedefi için gerekli yatırımı güvence altına almak için Chung Ju-yung, cüzdanından 500 wonluk bir banknot aldı ve bunu bir yatırımcılar komitesine gösterdi.
Paranın üzerinde, 1592'de inşa edilen dünyanın ilk zırhlı savaş gemisi olan ünlü Kore kaplumbağa gemisinin görüntüsü vardı. Bir kaplumbağa Hyundai'nin kredilerini sağladı ve sonucunda 1972’de Hyundai Heavy Industries kuruldu.
Ve Hyundai'nin hikayesinde hala “Denediniz mi?“sorusu başarıdan başarıya giden bir felsefe ve yol gösterici ilke haline gelmiştir.
Bölüm V:
Ülke arabasının inşası
Chung Ju-young'ın araba rüyası gerçek oluyor.
“Yollar milletimizin damarlarıysa, o zaman arabalar içlerinde akan kandır.” - Chung Ju-Yung
Hyundai yol ve köprü inşaatındaki yetkinliğini kanıtlamıştı. Şimdi onların keyfini keyifle sürmenin zamanı gelmişti.
1967'de uzmanlığıyla Hyundai, Ulsan'da bir teknoloji merkezi ve yeni üretim fabrikasının kurulumuna başladı.
Yeni üretim hattının açılmasından sadece birkaç hafta sonra Chung Ju-yung yurtdışına 5.000 araç ihraç edeceğini açıkladı. Bu hedefini başarıyla yerine getirdikten sonra 1972 ve 1978 yılları arasında mali zorluklara rağmen, yeni otomobil fabrikası kuruldu: hedefi dünya pazarı için 300.000 araç üretmekti. 1986'da hedefine ulaşmakla kalmadı, daha fazlasını hayata geçirdi. Hyundai Motor Grubu’nun satışları 400.000'den fazla araca ulaştı - Kore'de pazarın hakimiydi ve artık uluslararası pazarı da keşfetmeye hazırdı.
Bugün, Hyundai Motor Group dünyanın en büyük 5 otomotiv şirketinden biridir.
Bölüm VII:
İlerleme insanlık olmadan hiçbir şey değildir
“Ailem her sabah - sabahın erken saatlerinden gece geç saatlere kadar - çok çalıştı ve yine de her zaman fakir kaldılar. Ailem ve yurttaşlarımın ilerlemesine yardım etmeye kararlıyım. ”- Chung Ju-yung
1977'de yardıma muhtaç insanlara destek veren ASAN Vakfı kuruldu. Anavatan Kore’yi geliştirmek için tarım, sanayi, kültür-sanat alanında pek çok proje hayata geçirildi. 1988 yılında Seul'ün ev sahipliği yaptığı Olimpiyat Oyunları'nda da çok önemli bir rol oynadı.
Kariyerinin sonunda, Chung Ju-young'ın ülkesini geliştirme hayali nihayet bir gerçek oldu.
1996 yılında Kore resmen gelişmiş bir ülke olarak tanındı. Birinci dünya ülkesini rekor sürede tanımayan bir ulustan gelişti. Kore halkı zenginleşti ve ülke hızla ilerledi.
Bugün Hyundai hala kurucusunun felsefesini somutlaştırıyor ve eşi görülmemiş bir cesaretle yoluna devam ediyor.
Bölüm VIII:
52 yaşında.
Hyundai, Güney Kore'nin peri masalı yükselişine nasıl katkıda bulundu.
“Ailem her sabah - sabahın erken saatlerinden gece geç saatlere kadar - çok çalıştı ve yine de her zaman fakir kaldılar. Ailem ve yurttaşlarımın ilerlemesine yardım etmeye kararlıyım. ”- Chung Ju-yung
Chung Ju-yung bu vizyonu zaten genç bir insan olarak sürdürdü. Onu taş taşıyan bir işçi tarafından Hyundai İmparatorluğu'nun kurucusu yaptı.
Chung Ju-yung, mümkün olanın sınırlarını asla görmedi. Bunun yerine yorulmadan çalıştı ve insanlarına tekrar tekrar “sınırsız” ın mümkün olduğunu kanıtlamak için yeni fırsatlar bulmaya çalıştı.
Bugün, 2019'da Hyundai, en büyük şirketlerin Forbes 500 listesinde yer alıyor. Bununla birlikte, en büyük başarı, Hyundai'nin her yıl endüstri sınırlarını zorlaması ve yeni gelenlerden alternatif sürücüler alanındaki lider sağlayıcılardan birine ve çok daha fazlasına ulaşmasıdır.
Kariyerinin sonunda, Chung Ju-young'ın ülkesini geliştirme hayali nihayet bir gerçek oldu.
1996 yılında Kore resmen gelişmiş bir ülke olarak tanındı. Birinci dünya ülkesini rekor sürede tanımayan bir ulustan gelişti. Kore halkı zenginleşti ve ülke hızla ilerledi.
Bugün Hyundai hala kurucusunun felsefesini somutlaştırıyor ve eşi görülmemiş bir cesaretle yoluna devam ediyor.
Bölüm IX:
Bir sonraki ilk adım için hazır.
Hyundai geleceği nasıl hayal ediyor?
Bazıları merak edebilir: Hyundai için sırada ne var?
Chung Ju-yung, Hyundai'de bir endüstri veya ürüne bağlı olmadığımızı gösterdi. Ama bugün bile sınırsız düşünüyoruz. Yollar, köprüler, limanlar ve arabalar yaptık. Bu arada ülkemizi yeniden inşa ettik.
Mütevazi başlangıçlardan sonra, şimdi çığır açan Hyundai yakıt hücresi teknolojisinin ikinci nesli olan Hyundai NEXO ile yeni bir hareketlilik çağının eşiğinde bulunuyoruz.
2030'a kadar yarının hareketliliğini tanıtacak ve yeni çözümlerle otomobilin geleceğine zemin hazırlayacak 500.000 yakıt hücresi aracı inşa etmeyi planlıyoruz.
Çok şey başardık.
Ve bu sadece başlangıç..
Bir sonraki ilk adım için hazır.
- Mühendislik, Baraj
ve Yol İnşaatı - Ağır Sanayi, Gemi
ve liman inşaatı - Hyundai Motor
Dünya Sahnesinde - Sosyal
Sorumluluk - Bir sonraki
ilk adıma hazır
Bölüm II:
İleriye Doğru.
Bir ülkenin sıkıntılı dönemlerini yeniden inşa etme cesareti.
"Kore'nin yeniden inşasına yardım etmek istedim, böylece çocuklarım daha iyi bir hayata sahip olabilir. "- Chung Ju-yung
Bir ülkenin sıkıntılı dönemlerini yeniden inşa etme cesareti
Chung Ju-yung yeniden inşa etme vizyonuna "Modern zamanlar" anlamına gelen Hyundai ismini Verdi. 1950'lerde Kore'de yaşanan savaşın yaşattığı yıkımın ardından yeni şirketiyle beraber ilk görevi olan Goryeong Köprüsü’nü hiç eğitim almamasına rağmen başarıyla tamamlandı.
Hyundai, Güney Kore'nin yol altyapısının yapımı için görevlendirildi. Daha sonra ilk orijinal Güney Koreli otomobil olan Hyundai Pony ile de kendi yaptığı yolları kendi araçlarıyla keyfini sürme başarısına erişti.
Sonraki meydan okuması Soyang barajının inşasıyla oldu. Baraj, Hyundai'nin kalıcı temelinin bir sembolü olarak bugün hala hizmetini sürdürmektedir .
Bölüm III:
"Denedinmi?"
Bir kaplumbağa yatırımcıların şüpheci bir komitesini nasıl kazandı?
Hyundai şimdi inşaat sektöründe iyi kurulmuş ve Kore karayolu altyapısının çoğunu başarıyla inşa etmişti. Ancak Chung Ju-young'ın Güney Kore kurma vizyonu tamamlanmaktan uzaktı. Yurtdışı ticaretini genişleterek ülkeyi dünyaya açmak istedi. Ve gemi inşa etmekten daha iyi bir fikir olurdu?
Ancak Kore'de daha önce hiç bir yük gemisi yapılmadı. Bu planları öğrenen bir mühendis bile inançsızlıkla tepki gösterdi: "Bu imkansız!" Ancak Chung Ju-yung, caydırılmasına ve ısrar etmesine izin vermedi: "Henüz denemediyseniz imkansız olup olmadığını nasıl bilebilirsiniz? "
Görünüşte gerçekçi olmayan hedefi için gerekli yatırımı güvence altına almak için Chung Ju-yung, cüzdanından 500 wonluk bir not aldı ve bunu bir yatırımcılar komitesine gösterdi.
Tasarıda, 1592'de inşa edilen dünyanın ilk zırhlı savaş gemisi olan ünlü Kore kaplumbağa gemisinin görüntüsü vardı. Mesajı geçti. Chung Ju-young'ın coşkusu ve yenilikçi ikna Hyundai'nin kredilerini sağladı. Hyundai Heavy Industries 1972'de böyle kuruldu.
Ve Hyundai'nin hikayesinde tam da bu noktada söz ile ilgili bir soru ortaya çıktı: “Denediniz mi?“
Hyundai için bugün hala başarıdan başarıya giden bir felsefe ve yol gösterici ilke haline gelen basit bir açıklama.
Bölüm V:
Ülke arabasının inşası
Chung Ju-young'ın araba rüyası gerçek oluyor.
“Yollar milletimizin damarlarıysa, o zaman arabalar içlerinde akan kandır.” - Chung Ju-Yung
Hyundai yol ve köprü inşaatındaki yetkinliğini kanıtlamıştı. Şimdi onları sürmenin zamanı gelmişti.
1967'de Güney Kore'nin ulusal imar projesinin ikinci dalgası sırasında Chung Ju-yung, Hyundai Motor Company'yi kurdu. Kısa bir süre sonra, genç otomobil şirketi bir tasarımcı aramaya gitti ve onu İngiliz şirketi Leyland'ın eski başkanı Sir George Turnbull'da buldu. Hyundai Motor Company'nin başkan yardımcısı olarak işe alındı.
Uzmanlığıyla Hyundai, Ulsan'da bir teknoloji merkezi ve yeni bir üretim fabrikası kurdu ve başlangıçta planlanan sürenin sadece yarısına ihtiyacı vardı.
Ulsan fabrikası bir bataklık üzerine inşa edildi. Diğerleri bunu bir engel olarak görürken, Chung Ju-yung bunu bir fırsat olarak gördü. O sırada Sir George Turnbull'un belirttiği gibi: "Chung Ju-yang, bir şeye karar verirse her şeyi başarabileceğine kesin bir şekilde inanıyordu."
Bölüm VII:
İlerleme insanlık olmadan hiçbir şey değildir
Chung Ju-yung, 55 yıl sonra borçlarını geri öder.
Chung Ju-yung her zaman diğer insanların refahı ile ilgileniyordu. 1977'de dezavantajlı insanlara bakan ve Hyundai'deki hisselerinin yarısını garanti eden ASAN Vakfı'nı kurdu.
Yardım etme isteğinin bir başka örneği, hurdaya çıkarmaya yönelik bir tankerin Seosan'da bir pirinç tarlası oluşturmak için batırıldığı parlak "petrol tankeri yöntemi" idi. Kore'nin bugüne kadarki en büyük arazi ıslah projelerinden biri.
Anavatanının dünyadaki itibarını arttırmak için Chung Ju-yung, 1981'de Kore Olimpiyat Oyunları ihale komitesinin başkanı oldu. Önümüzdeki yedi yıl boyunca Chung Ju-yung, kişisel servetinin önemli bir kısmı da dahil olmak üzere iktidarındaki her şeyi Seul'ü 1988 Olimpiyat Oyunları'nın ev sahibi şehri olarak tanıtmak için yaptı.
Ancak bağlılığını gösteren tüm örneklerde bir şey göze çarpıyor: Chung Ju-yung, bir çocuk olarak babasının kazandığı parayı Kuzey Kore köyünden Seul'e kaçmak için kullandı. 55 yıl sonra Hyundai'nin kurucusu, babasına ait olanın yerini almak üzere 1001 ineğin Kuzey Kore sınırına getirilmesi için bir ek inekle birlikte düzenledi.
Arkasındaki düşüncesi: Tek bir inek onun için çok şey yapsaydı, 1001 inek Kuzey Kore halkı için ne yapabilirdi?
Bölüm IX:
Bir sonraki ilk adım için hazır.
Hyundai geleceği nasıl hayal ediyor?
Bazıları merak edebilir: Hyundai için sırada ne var?
Chung Ju-yung, Hyundai'de bir endüstri veya ürüne bağlı olmadığımızı gösterdi. Ama bugün bile sınırsız düşünüyoruz. Yollar, köprüler, limanlar ve arabalar yaptık. Bu arada ülkemizi yeniden inşa ettik.
Mütevazi başlangıçlardan sonra, şimdi çığır açan Hyundai yakıt hücresi teknolojisinin ikinci nesli olan Hyundai NEXO ile yeni bir hareketlilik çağının eşiğinde bulunuyoruz.
2030'a kadar yarının hareketliliğini tanıtacak ve yeni çözümlerle otomobilin geleceğine zemin hazırlayacak 500.000 yakıt hücresi aracı inşa etmeyi planlıyoruz.
Çok şey başardık.
Ve bu sadece başlangıç..
Bir sonraki ilk adım için hazır.
Hyundai Ne Anlama Geliyor ?
Hyundai Motor Grubu Tarihi
-   1931
-   1935
-   1940
-   1947
-   1967
-   1975
-   1980
-   1990
-   1997
-   2000
-   2002
-   2007
-   2010
-   2013
-   2016
-   2017
-   2018
-   2019
-
Hyundai'nin kurucusu Chung Ju-yung, şu anda Kuzey Kore'de bulunan askerden arındırılmış bölgenin (DMZ) yaklaşık 30 mil kuzeyinde bulunan Asan köyünde doğdu. Çiftçilerin en büyük çocuğu olarak, 6 küçük kardeşi ile aileyi devralması bekleniyordu. Ancak fırsatları aramaya karar verdi. Bu nedenle ailesinden daha iyi bir yaşam sağlayabilmek için evinden üç kez - son olarak 18 yaşındayken 18 yaşında kaçtı. İlk kez, 16 yaşında, o ve bir arkadaşı Kowon kasabasına ulaştı ve inşaat işçileri olarak işe başladı, Chung inşaat mühendisliği tutkusunu fark etti. Babası Chung’un nerede olduğunu öğrenip onu geri alana kadar iki ay boyunca iyi gitti. İkinci kez Chung ve arkadaşı, onlara iş sözü veren bir yabancı tarafından ihanete uğradı, ancak bunun yerine tüm paralarını aldı.
-
Bununla birlikte, ülkeye geri döndüğünde, baba oğlunun dünyayı görmek için durmak bilmez arzusunu fark etti ve sonunda onu bıraktı. 1935'ten itibaren Chung, bir liman işçisi olarak çalışmaktan, taş taşımaktan pirinç teslim etmeye kadar çeşitli alanlarda ısrar etti; bu da bisiklete binmeyi öğrenmesini gerektiriyordu. Tutkulu bağlılığı ve sarsılmaz vizyonu sayesinde Chung, iki yıl içinde mağazanın sahibi oldu. Ama sonra başka bir zorluk ortaya çıktı: Kore'de pirinç ticareti yasaklandı.
-
Pirinç ticareti yasaklandığında, Chung kısa süre içinde “büyük sermaye gerektirmeyen, ancak yüksek getiri sağlayacak başka bir şey” araması başlattı. 1941'de otomotiv dünyasıyla ilk teması Seul'de bir otomobil tamirhanesine başladı. 1940'ların başında bile, Chung’un şirketi bugün Hyundai gibi: hızlı ve verimli. Daha sonra gururla, “diğer şirketlere yirmi şey katan beş günde tamir ettik” dedi.
-
1947 yılında Hyundai Mühendislik ve İnşaat Şirketi kuruldu. Kelimenin anlamı “Yeni çağ” anlamına gelmektedir. “Hyun” modern ya da şu an demek; “Dai” de dönem ya da çağ demektir.
-
1967 yılında Hyundai Motor Grubu kurulmuştur. Tekip eden yılda Ulsan montaj fabrikası tamamlanmış, 1.6 6 milyonluk üretim kapasiyesiyle dünyanın en büyük birleştirilmiş otomobil üretim tesisidir.
-
“Cortina”nın başarısından sonra Hyundai kendisine ait ilk arabasını üretmeye karar vermiştir. Firma işinin ehli Avrupa otomobil sektöründe tecrübeli bir ekiple “Pony” Güney Kore’ye ait ilk aracının seri üretimini sağlamış 1975 yılı Aralık ayında araç pazara tanıtılmıştır.
-
1980li yıllarda Hyundai’nin şirket olarak büyürken uluslarası alanda oyuncu oldu ve diğer otomobil üreticileriyle yarışır hale geldi. İlk nesil “Sonata” 1985 ve 1986 yılında tanıtıldı, Pony Excel de Hyundainin Amerikada satılan ilk aracı olmuştur.
-
1990lı yıllarda Hyundai elektrikli ve hibrit araçlar üzerine deneme çalışmalarına başlamıştır. 1991 yılında Sonata Elektrikli prototip hazırlanmıştır. 1994 yılında hibrit motor siztemleri üzerine çalışmalar yapılmış; hibrit elektrik FGV-1 1995 yılında Seul’de tanıtılmıştır. Esnek yakıt sistemli araçlar 1998 yılında üretilmeye başlanmıştır, grubun yalnızca elektrikle çalışan modellerinin çalışmaları da 1990lı yılların son döneminde başlamıştır.
-
Hyundai Türkiye'ye ilk olarak 1990 yılında girdi. 1995 yılında, güçlü talep ve yüksek satışların ardından, İzmit'te bir fabrika kurdu ve Temmuz 1997'de seri üretime başladı. Accent ve Grace modelleriyle seri üretime başlandı.
-
Milenyumdan sonra uluslararsı platformda yer alan Hyundai dünya markası olarak imajını güçlendirmek için kalite, dizayn ve üretim sitemlerine yatırımlar yapmıştır. İlk SUV aracı “Santa Fe” , 2000 yılında piyasaya sürülmüş, başarısı “Tucson” 2004 yılında ortaya çıkmasını sağlamıştır.
-
Hyundai Assan ürettiği Accent'leri Körfez ülkelerine ihraç etmeye başladı.
-
İ30 aracının piyasaya sürülmesiyle; Avrupa tüketicisinin istek ve taleplerini karşılamak için i serisi çalışmalarına başlanmış C segmentinde ana akım markalarla rekabet başlamıştır.
-
2010lu yıllar boyunca Hyundai devamlı artan ilgisiyle kendisini çevre dostu araç ve teknolojiye adamıştır. İleride, firma yakıt verimliliği ve yeni enerji imkanlarını kullanarak atık üretmeyen taşımacılık sektörünün lideri olmayı hedeflemektedir.
-
Hyundai i35 ile ilk hidrojen enerjisiyle çalışan aracı tanıtmıştır. Aracın hızlı dolumu ve uzun mesafe sürüş imkanıyla çevreyi koruması, herkes için büyük fayda sağlamaktadır. Aynı yıl Hyundai motor yarışına Hyundai Dünya Ralli Şampiyon takımını kurarak katılmıştır.
-
Dünyanın ilk üç farklı güç aktarımı (hibrit, şarjlı hibrit, full elektrik) olan aracı olan IONIQ piyasaya sürülmüştür. Araç ismini ‘iyon’ ve özgün anlamına gelen ‘unique’ kelimelerinin birleşmesinden oluşur.
-
Tüm yeni i30 N araçları yüksek performans aralığı için üretilmiştir. Namyang’da doğmuş Nürburgring’de en ince noktasına kadar hesaplanmıştır. Hyundai N serisi performanslarıyla yüzünüzde gülümseme oluşturmak için yaratılmıştır.
-
Kona Elektrik, Avrupa’nın ilk elektrikle çalışan kompakt SUV aracı olmuştur. Yeni Nexo ile çevre dostu kimliği bir üst seviyeye taşınmış, şirketin elektrikli araçlar konusunda lider konumunu pekiştirmiştir. Nexo bir kerelik şarj edilmesiyle 600 km kat ederek dünyada elektrikli araç tarafından yapılan en uzun yolculuk rekorunu elde etmiştir.
-
Gelecekteki taşımacılık dünyasıyla ilgili örnek sunan ismini 45 yıl önce üretilen ilk araç Pony’e gönderme yapan 45 isimli aracıyla, Hyundai’nin odak noktasının elektrik, otonom teknolojiler ve akıllı tasarımlar olduğu kanıtlanmıştır.
“Ezberi bozduğunda hiçbir şey imkansız değildir.”
Hyundai Grubu
Çok yönlü kurumsal başarı
1967 yılında Güney Kore'de Hyundai Motor Company'nin kuruluşundan bu yana Hyundai Group
çeşitli endüstrilerde küresel bir oyuncu haline geldi: çelik üreticisi olarak, gemide-,
Ağır makine ve tesis mühendisliği, bir lojistik şirketi ve çok daha fazlası.